علی انصاری کیست؟ (بیوگرافی مالک ایران مال)


علی انصاری که در این سال‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی ایران شهرت یافته است، یکی از ثروتمندان بزرگ ایران شناخته شده. در این مقاله به بررسی زندگی این شخص ثروتمند می‌پردازیم.جوان ایرانی (irjavan.com)


بیوگرافی علی انصاری

علی انصاری در دی ماه ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. پدر وی از جمله فعالان حوزه صنعت ساختمان بود که در آن زمان درآمد قابل‌توجهی داشت و به کارهای ساخت‌وساز مشغول بود.


انصاری در سال ۱۳۵۹ دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت و آماده شد تا به خدمت سربازی برود. پس از اتمام دوره سربازی، تصمیم گرفت تحصیلات خود را ادامه دهد. به همین منظور وارد دانشگاه شد و چهار سال بعد موفق به دریافت مدرک لیسانس در رشته راه و ساختمان شد.


نخستین حوزه‌های فعالیت علی انصاری

علی انصاری به اظهارات خود، مخالف ادامه کارهای خانوادگی پدرش بود و علاقه داشت در زمینه‌های مختلف کاری فعالیت داشته باشد.


در سال ۱۳۶۶ و در سن ۲۵ سالگی با حمایت پدرش، توانست مجوز تولید لوله و پروفیل را از اداره کل صنایع سنگین زنجان دریافت کند.


پس از مدتی، مقدمات احداث یک کارخانه را فراهم کرد و در سال ۱۳۷۱، این کارخانه با مساحت ۶۴ هزار مترمربع در منطقه ماهدشت کرج راه‌اندازی شد.


فعالیت در بازار میوه

هم‌زمان با فعالیت در زمینه تولید لوله و پروفیل، انصاری به کار در بازار میوه و خشکبار نیز پرداخت. او در این زمینه تا حدی پیشرفت کرد که محصولات تولیدی خود را به کشورهایی نظیر قفقاز و جمهوری آذربایجان صادر می‌کرد.


فعالیت در صنعت آهن‌آلات

درآمد و پیشرفت‌های مالی علی انصاری به حدی بزرگ بود که تصمیم گرفت به بازار آهن‌آلات وارد شود. در سال ۱۳۷۲، او یک بازار فروش آهن‌آلات در منطقه شادآباد تهران تأسیس کرد. این بازار که اکنون به نام مجتمع تجاری بهادران شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مراکز توزیع آهن در کشور است.


بازار گوشی‌های هوشمند

پس از اینکه بازار خریدوفروش گوشی‌های هوشمند به‌شدت پررنگ شد، علی انصاری به ایده فعالیت در این زمینه رسید. در سال ۱۳۸۵، او بازار گوشی‌های هوشمند ایران را تأسیس کرد.


اقبال عمومی به خرید این گوشی‌ها در آن زمان، باعث شد تا درآمد و سرمایه انصاری به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد و او را به جمع بزرگ‌ترین ثروتمندان کشور اضافه کند. این بازار از آن زمان تا به امروز در مسیر خود پیشروی می‌کند.

بازار یافت‌آباد تهران

او با سرمایه‌ای که به دست آورده بود، به فکر ایجاد مرکز خرید مبل پرداخت. او تصمیم گرفت ساختمان این مرکز را در مناطق کم‌درآمد جنوب تهران احداث کند؛ زیرا مشاهده می‌کرد که بیشتر مراکز خرید در شمال تهران قرار دارند و افراد با درآمد کم نمی‌توانند هزینه انتقال مبلمان را از شمال به جنوب تهران پرداخت کنند. به همین دلیل، او یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مبل تهران را در منطقه یافت‌آباد ایجاد نمود.


راه‌اندازی تغییرات اکوسیستم منطقه

علی انصاری با راه‌اندازی این پروژه، به نوعی کارآفرینی جدیدی را به وجود آورد. زیرا این اقدام منجر به تغییرات بزرگ در اکوسیستم منطقه شده و باعث شکل‌گیری صدها مغازه و مشاغل مستقل در اطراف آن شده است.


او علاوه بر این، با تأسیس این بازار، شغل‌های جدیدی را در صنعت مبلمان ایجاد نموده و به استخدام چندین نفر در این بازار کمک کرده است.


انصاری پس از مدتی، به‌عنوان رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون فعالیت کرده و حتی برادر خود را نیز در هیئت‌مدیره این انجمن جایگزین نمود. در نتیجه، بازار یافت‌آباد کنونی به‌عنوان یکی از مراکز خرید لاکچری در تهران شناخته می‌شود.


تأسیس بانک آینده

در سال ۸۸، علی انصاری همراه با مدیر سابق بانک کشاورزی و مدیر با‌نک صادرات، مجوز تأسیس بانکی به نام تات را دریافت نمود. سپس به‌عنوان مدیرعامل بخش سرمایه‌گذاری این بانک منصوب شد.


تأسیس این مؤسسه با چندین جنجال همراه بود. به نظر می‌رسد که برای دریافت مجوز تأسیس این بانک، فقط یک‌دهم از مبلغ مورد نیاز پرداخت شده بود، و آن هم با استفاده از وثیقه‌های ملکی به‌جای پرداخت نقدی و سرمایه.


بانک تات در سال ۱۳۹۱ با مشکلات مالی روبرو شد و وارد ورشکستگی شد. پس از آن، با مؤسسه اعتباری صالحین و مؤسسه اعتباری آتی ادغام شد تا بانک آینده تشکیل گردد.


تا حدودی از سهام این بانک به‌وسیله چند شرکت بیمه خریداری شد تا سرمایه لازم برای تأسیس آن تأمین شود. در یک زمان، شایعه ورشکستگی بانک آینده و فرار علی انصاری از کشور منتشر شد که بعدها این خبر تکذیب شد.


ورود به عرصه ورزش فوتبال

مدتی بعد، علی انصاری با حمایت واعظی آشتیانی عضو هیئت‌مدیره تیم استقلال تهران شد. او بخش قابل‌توجهی از دارایی‌های خود را برای تیم ورزشی استقلال تهران سرمایه‌گذاری نمود و با این تلاش، تیم را به قهرمانی رساند. پس از این اقدام، وارد فدراسیون دوچرخه‌سواری شد و به‌عنوان رئیس این فدراسیون فعالیت نمود.


بزرگ‌ترین دستاورد تجاری علی انصاری

علی انصاری با سرمایه‌گذاری‌های متعدد و فعالیت‌های تجاری گسترده، موفق به ایجاد ثروتی بالغ بر هزار میلیارد تومان شد. او مبادرت به ایجاد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خرید جهان به نام ایران تات نمود و به‌عنوان حامی و سرمایه‌گذار اصلی در این پروژه شرکت کرد.


این مجموعه در فاز اول با مساحت ۱۹۵۰۰۰۰ مترمربع در اردیبهشت ۱۳۹۷ افتتاح شد و فاز دوم آن نیز در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.


بودجه ساخت این مجموعه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بود که بیشترین قسمت آن توسط علی انصاری تأمین شد. با گذر زمان، بازار ایران تات تغییر نام داد و به‌عنوان ایران مال یا بازار بزرگ ایران به فعالیت‌های خود ادامه داد.


توصیف مجموعه تجاری ایران مال

ایران مال به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در ناحیه غربی تهران و در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. این مجموعه دارای مجموعه‌ای گسترده از بخش‌ها و بازارهای متنوع است.


یک باغ فراگیر به نام باغ ایرانی نیز در این مجموعه وجود دارد که با تنوع گیاهان و الهام از باغ ماهان کرمان ایجاد شده است. همچنین، این مرکز شامل نمایشگاه خودرو، سالن‌های سینما، هتل، رستوران، آبشار، پیست یخ، زمین تنیس و دیگر امکانات است.


مالکیت این مجموعه بزرگ به عهده علی انصاری است. به نظر می‌رسد او به‌عنوان مالک، مغازه‌های این مجموعه را به فروش نمی‌رساند و تنها آن‌ها را برای اجاره به افراد دیگر می‌دهد تا برای عموم قابل‌دسترسی باشند. این واقعیت دستخوش تردید نیست و هزینه‌های اجاره و رهن مغازه‌ها به نسبت بسیار بالاست.


تخلفات مالی در ایران مال

در خرداد ۱۳۹۷، مجموعه ایران مال به دلیل تخلفاتی که انجام داده بود، به پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان شد.


این تخلفات شامل تغییر کاربری، افزودن ساختمان‌های جدید، تصرف در بخش‌های بزرگراه شهید خرازی و حذف پارکینگ‌ها در این مجموعه بود. به نظر می‌رسد ایران مال به‌خاطر حذف پارکینگ‌های خود نیز به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه پرداخت کرده است.


به انتها زندگی سوپر میلیاردر ایرانی رسیدیم. به‌طورقطع می‌توان گفت سرمایه‌گذاری‌های علی انصاری روزبه‌روز بیشتر می‌شود. با اینکه در این پیشرفت خودش فکر اقتصادی و اراده‌ای شگفت‌انگیز داشته؛ اما از سرمایه اولیه پدری‌اش نیز نمی‌شود غافل شد.


علی انصاری کیست؟ (بیوگرافی مالک ایران مال)



[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 15 مهر 1402 ] [ 9:40 ] [ yavar62 ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]